Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 6 februari 2019

Grisull

Mycket väsen för lite ull, sa kärringen när hon klippte gisen.

Ja så kan det ju vara. Men faktum är att våra vildsvin har såväl borst som ull. Åtminstone vintertid när de måste hålla sig varma. Inget konstigt med det men gemene man har glömt bort det. Faktiskt en del andra också. Via jobbet har jag den senaste tiden haft en massa kontakt med en äldre dam som är textilkonstnär med inriktning på ull av olika slag. Vi kom att tala om just vildsvin och hon blev mycket intresserad när jag nämnde att de har ull. Jag lovade att ordna ett litet prov åt henne nästa gång jag fick tillfälle och i den gågna helgen blev det tillfälle. Så innan jag tog ur grisen och flådde den så klippte jag ett par dm2 av pälsen som prov åt henne. Hon fick såklart med såväl borts som ull och det skall bli spännande att se vad hon tycker om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar