Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 18 september 2018

Borrelia, igen

Sedan i fredags har jag känt mig hängig. Tröttare  än vanligt, ont i lederna och en svag huvudvärk i bakgrunden. Lite influensakänsla vilket aldrig är roligt. Men jag kände igen det hela, jag har haft det förut: Borrelia.
Det konstiga är nog att jag inte åkt på det förrän nu i september. Jag har haft rätt mycket fästingar i år, säker plockat 25 som suttit fast sedan 1/8 och minst lika många som bara krupit omkring. Nåja, jag är i vart fall vaccinerad mot TBE, alltid något.

Nåja. Ett läkarsamtal senare så var det antibiotika som gällde. En rejäl kur på 2 tabletter dagligen i 15 dagar med doxycyklin. Bra att ta till rejält med tanke på att jag förra gången fick två kurer eftersom den första med kåvepenin inte bet på borrelian...

1 kommentar: