Rönnberg förklarade sitt köp såhär:
“Det är två branscher som är otroligt intressanta med väldigt många utövare. Det är också en ganska fragmenterad bransch, ingen har riktigt tagit ledning inom jakt och fiske”Svärdsons förklaring är nästan en karbonkopia på Rönnbergs:
“Det är en väldigt intressant bransch som består av små fragmenterade verksamheter. Det känns som ett bra område för e-handel där det inte finns några tydliga aktörer”,Samtidigt växer kedjor som Jaktia och XXL år för år. Omsättningen på små (nätbaserade) jaktbutiker är stor, nya dyker ständigt upp och gamla lägger ner eller går i konkurs. Åtskilliga butiker har stora sortiment av kinaimporterade noname-produkter av varierande kvalitet.
Uppenbart är att investerare anser att man kan göra stora pengar i jaktsegmentet, annars skulle de aldrig satsa på det vis som görs.
____________
*Internetstores ligger bakom Addnature och Bikester
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar