Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 17 oktober 2011

Valpköp får vänta

Jag har, som jag nämnt tidigare, seriösa valpköparplaner. Så i helgen pratade jag och min kära hustru om det hela. Jag är inställd på att det kommer att funka, men min hustru anser att vi inte har tid.

Eftersom det är frågan om att man skaffar ett djur som skall vara med familjen på heltid så är det viktigt att hela familjen (eller i alla fall de vuxna) är med på noterna och överens om det hela. Vi nådde tyvärr inte en sådan konsensus. Jag fick därför bita i det sura äpplet och ringa Kalle på Gamekeepers kennel och avboka valpen. Det bar emot och gör mig sorgsen, men som sagt, om inte alla är med på noterna så tycker jag att det är en onödig strid att ta.

Vi kommer dock att fortsätta att prata om det hela och med lite tur så blir det ett valpköp i framtiden. Tills dess håller jag ett öga på Kalles och Kenths tjt-uppfödning, och några ställen till.

2 kommentarer:

  1. Ja det är ju viktigt att man är överens och att man känner att man har den tid som behövs. Även om det är en som har huvudansvaret. Men det är verkligen kul med hund, förstår att det känns trist att det inte blir av...nu :)

    SvaraRadera
  2. Ibland består världen av tvära kast. Vi har nu pratat mycket fram och tillbaka. Tillslut landade i vi kommentaren:
    "Du är galen. Gör som du vill!"
    Varefter jag ringde Kalle och bokade en valp!
    Så rubriken på blogposten är inte längre giltig!

    SvaraRadera