Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 4 mars 2019

Follow up: Tretorn Sarek

Sommaren 2018 skrev jag en recension av Tretorn Sarek, en mycket skön gummistövel för vildmarksbruk, vandring, fiske och jakt. Tyvärr upptäckte jag igår att mitt par spruckit i gummi.
Att ett par gummistövlar som kostar 1200 kr spricker i gummit mindre än ett år efter inköp är helt oacceptabelt. Nu har jag inte kvar kvittot så jag kommer att vända mig direkt till Tretorn med reklamationen istället för till Naturkompaniet där jag köpte dem. Det kan finnas anledning att återkomma i ärendet, tills dess är min rekomendation att undvika Tretorns stövlar.
______________________
Uppdatering 7 mars:
1/ jag har haft en massa kontakt med Tretorn angående mina stövlar. De var utifrån batchnumret tillverkade januari 2016. De hade altså legat på hyllan i 2,5 år innan jag köpte dem. Dålig stil av Naturkompaniet.
2/ Tretorn ersätter mig med ett par nya stövlar. De erbjöd ett par Tretorn Neo, dvs deras motsvarighet till muckboot, jag tackade ja och det blir intressant att testa dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar