Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

fredag 19 augusti 2016

Bockjaktspremiären 2016

Det blev inte mycket till bockpremiär för mig. Satt någon timme i tornet hemmavid. Sedan gick jag hem och vilade. För vila är vad jag behöver just nu. Är extremt trött och sjukskriven efter långvarit hård stress på jobbet.

Satt ytterligare någon timme ett par dagar senare, såg bara getter (utan kid).

En kväll gick jag ett eftersök. En påskjuten bock hade spårats i 2 km av ett annat ekipage. Eftersom man inte fick tag på någon lämplig släpphund så testade vi att släppa min tyskterrier. Först spårade vi från där den andra hunden slutat. Höll spåret i kanske 500 m tills Missan började gläfsa av upphetsning. Då släppte jag henne med förhoppningen att hon skulle hinna upp bocken och dra ner den. Hon har gjort sådan tidigare men denna bock var allt för pigg och snabb. Efter någon km släppte Missan och återvände till mig. Jag for hem och stöp i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar