Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 24 februari 2016

Essas otursdag

Framme på jobbet. Hundarna har fått mat och jag hämtar dagens andra stora espresso. Essa är med mig. Springer före mot mitt tjänsterum. Jag hör henne gnälla till. Kommer fram till tröskeln och hittar något svart:
En klo. 

Kommer in i rummet. Blod överallt och en spak hund. Ena mittklon på vänster tass är borta. Fram med förband och packtejp. Ett par timmar senare öppnar apoteket och jag köper lite blodstopp, förband mm. 

2 kommentarer:

  1. Aj! Stackars jycke. Undrar hur det gick till?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon brukar springa fram på golvet och sedan glida. Vi har glidiga golv på jobbet. Men just tröskeln mellan kapprummet och fikarummet (som jag passerar på väg till mitt tjänsterum) har en mässingskant med en 5 mm springa. Hon måste glidit in med klon under springan och fastnat.

      Radera