Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 13 januari 2016

Missan på egen vift

Jag jobbar hemma idag. Tyvärr ingen möjlighet att gå ut och jaga. Men eftersom min kompis Jonas skulle ut så kom vi fram till att han kunde låna med sig Missan. Dels för att det ofta ökar chansen något och dels för att hon skall få komma ut. Alla jakttillfällen är bra jakttillfällen för en terrier tycker jag. Sedan är det inte helt fel om hon kan jaga med fler hundförar än mig.

Hon hittade tydligen rådjur omedelbart, men de drog iväg och sedan ägnade hon större delen av tiden åt ett väldigt litet område med mycket spår. Jag undrar hur lång tid det skulle tagit för henne att reda ut det men det får vi aldrig reda på. Jonas och jag hade kommit överrrens om at inte ha igång henne för länge. Skaren är inte nådig just nu. Det innebär att tassarna fort tar stryk om man inte tänker sig för.
Missan fick åka Land Rover Defender till jakten.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar