Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 16 juni 2015

Jaktkunskap, lovande om jakt på youtube

Mycket av det man hittar om jakt på youtube är riktigt dålig. Det är kavalkader av skottscener, mer eller mindre etiskt utförda. Emellanåt gränsande till rent djurplågeri. Jag har efter ett tag beslutat mig för att inte kika på sådana filmer och klipp. Klipp som handlar om hundars arbete i olika situationer är något annat, de kan ofta vara ganska lärorika. Detsamma gäller en del av skytteklipppen och filmerna man kan hitta.

Nu har dock något annat dykt upp. En mycket ambitioös produktion som kallas jaktkunskap. Jag har bara hunnit en it in i det första avsnittet men det verkar synnerligen lovande. Det är bra produktionsmässigt och håller en bra filmkvalitet. Skall försöka få tid att se hela det första avsnittet så fort som möjligt. Jag väljer att bädda in det så ni kan se det här på min blogg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar