Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

fredag 20 mars 2015

Jaguarmagasinet nr 2 ute nu

Nu har jaguargruppens jaktmagasin kommit med sitt andra nummer. Jag tror det är ett lätt genialiskt drag av Jaguargrupppen att ge ut en e-tidning med 80% annonser för de egna produkterna och 20% artiklar/krönikor. Första numret har för övrigt haft över 700.000 visningar....

När jag bläddrar i nr två hajjar jag omedelbart till. Man har anlitat riktigt duktiga skribenter till detta nummer. Tillexempel dyker Tobias Hassel upp med en recension av den turkiska hagelbocken Akkar Churchill. Kanske är det en recension som tidigare publicerats i vapentidnignen, det vet jag inte men Tobias är duktig, ärlig och har starka åsikter. Han skulle, såvitt jag känner honom, inte sälja sig. Tycker han att något är bra skriver han det, tycker han det är skräp så skriver han det.
Där finns såklart en hyllning till nya Sauer 404 och där finns nyheter fårn IWA-mässan. Givetvis de produkter som Jaguargruppen saluför.... Men det får man räkna med när man läser en produkt från en affärskedja. Ett riktigt intressant reportage är en längre intervju med Kjell Lennartsson, Härkila. Den fokuserar givetvis på jakthundar och innehåller en del riktigt bra tips.

Så om du behöver något att läsa i mobilen eller slöläsa på paddan är Jaguarmagasinet ett bra tips. Mycket reklam, javisst men om man som jag är lite nyfiken på olika prylar är det ganska kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar