Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 10 december 2014

Att jaga sig hem


Idag är det ruskväder här i västsverige. Gick ut med hundarna vid 06.00, då var det snöblandat regn. Skitkul.

Körde barna till skolan och vidare till lokala bilverkstan för service av Subban. När jag gör det brukar jag plocka med bössa och hund och jaga mig hem. Jag har det nämligen så förspänt att min jaktmark sträcker sig hela vägen från byn och hem (och lite till).

När jag lämnat bilen så gick jag en bit för att komma ifrån vägen och upp i skogen. Sedan strök jag kopplet av en jaktsugen terrier. Hon rände på hyfsat bra men aldrig speciellt långt från mig. Inte så att hon snodde kring fötterna som när hon är trött snarare var det tydligt att inte heller hon gillade vädret utan jagade på till 75% istället för de vanliga 110% hon brukar ge.

Jag gillade inte heller regnet så vi gick ingen längre sträcka utan det var näst intill raka vägen. Inga upptag. Såg knappt ens en enda fågel. Alla satt väl och kurade. Och just därför valde jag att gå genom en tät granplantering i förhoppningen att klövviltet skulle sökt skydd där. Men jag bedrog mig. Så nu hänger allt på tork.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar