Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 18 september 2014

Galet rovdjur satte skräck i förskola

Först funderade jag på om jag skulle ändra artikelns rubrik till Galen varg satte skräck i förskola, men kom fram till att det var för magstarkt. Det får räcka med att jag ändrar räv till rovdjur, folk fattar nog poängen ändå.

Bohuslänningen skriver:
När Anna-Lena Andersen parkerade sin bil utanför förskolan stod räven och tittade på henne vid förskolans grind.
När hon tog till flykten tillbaka mot bilen hann räven före.
– Jag har nog aldrig vart så rädd i hela mitt liv. Det blev ett varv runt bilen för mig och räven, sedan skyndade jag mig mot mina kollegor som också kom till arbetet. Räven sprang ett varv runt förskolan och hoppade sedan in på gården. Vi smög sakta in på förskolan och var i säkerhet. Räven satte sig då och väntade utanför dörren, berättar Anna-Lena
Dramat fortsätter med att polisen ringer in en skyddsjägare som kommer med bössa och hund. Räven har dock hunnit avlägsna sig. Sannolikt rör det sig m en skabbräv då beteendet är klart avvikande från det normala. Personligen kan jag även tänka mig att det skulle kunna vara frågan om en vimsig ungräv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar