Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 20 augusti 2014

Den rådjurhatande professorns årliga utspel

Professor Thomas Jaensson (smittepedimolog) har gjort sitt årliga utspel mot hjortdjur i allmänhet och rådjur i synnerhet. Denna gång är det hela lite mer nyanserat då han får mothugg av en annan professor (Kjellande, viltekolog).

Lyssna och lär (eller förfasas):


Ja vad skall man säga? Jag hävdar åter att Jaensson missar att den pågående klimatförändringen gynnar fästingarna. Lite fuktigare och lite varmare, det har gjort att fästingen överlever samt spridit sig norröver. Sedan gillar jag Kjellanders slutkläm, den ligger helt i linje med vad jag hävdat tidigare:
– Vi har ju förbundit oss via olika internationella avtal, och vi ligger risigt till där i flera avseenden och vi skulle behöva fler stora växtätare i Sverige, inte färre
Jag har reagerat på Jaensson flera gånger tidigare:
Här bollar jag Jaenssons uttalanden mot mina erfarenheter av får.
Här ställer jag Jaenssons önskemål mot effekten på den biologiska mångfalden.
Här är jag bara allmänt raljant...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar