Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 19 juni 2014

Två nya knivar


För ett tag sedan deltog jag i en utlottning på FB. Jag hyser av olika skäl ganska låg tilltro till sådana utlottningar, så mest för att jag gillar idén med en till knivbutik med intressanta märken deltog jag i wanderoos utlottning härom sistens. Döm av min förvåning när det visade sig att jag vann och dessutom fick hem ett par knivar.

Det rör sig om två knivar från amerikanska firman Benchmade. Skulle tro att det var någon form av lagerrensning, men det spelar ingen roll. Företaget höll sina löften och jag fick hem knivarna.

Knivarna är avsedda att kapa stroppar, bälten etc. Typiskt något för räddningspersonal. Eller varför inte för mig. De är stora nog att fungera till flåning. Att göra ett hål i skinnet på rådjuret och sedan lätt, kontrollerat och behändigt skära upp det inför flåningen. Borde funka som ett intressant alternativ till mina swingblades. Får testa den 16 augusti...

Känns som en bra och användbar vinst. Tack wanderoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar