Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

söndag 30 mars 2014

Stilla hav

Idag var det ordentligt stilla när jag hängde bössan på axeln och gick ut med Essa. 
Havet var lågt med massor av spår i strandkanten. Bland annat visadeGrimbart vilken väg han tagit till tomten (som han bökat upp ordentligt i jakt på mask). 
Inne i viken fanns lite mås. Egentligen var jag ute efter skarv nen en mås kan ju vara bra övning för Essa tänkte jag. 

Måsarna här ute är ganska varska. Till slut hittade jag ett bra läge från en klippa. Typ 100 m håll, ingenting när man skjuter med 17hmr. 

Måsen låg fint i hårkorset. Jag andades ut. När lungorna var tomma, mellan skakningarna av två hjärtslag lät jag kulan gå. 
En stor kaskad vatten visade att kulan slog ner 10 cm till vänster om måsen. En grov bom. Jag får kontrollskjuta bössan hemma, antagligen har något hänt när jag tappade den igår. Ni kanske minns att  jag nämnde att Essa sprang in i mig med full kraft?

Nåja. Nya tag en annan gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar