Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 27 februari 2014

Rastlösa hundar

Jaktsäsongen är till största delen över för hundarna och jag har extremt mycket kontorsarbete med offertskriveri och upphandlingar att räkna på. Då blir hundarna rastlösa. Men de får spring av sig på gårdsplan. Unghunden Essa (kh vorsteh) brukar ta ut sig såpass att hon ligger helt utslagen ett par timmar efter en seriös dust med tyskterriern Missan. Effektiv rastning får man väl kalla det. Och helt klart uppskattad av hundarna.

2 kommentarer:

  1. Vilken fartfylld bild! :)) Här har jag oxå en rastlös vovve som fått jaga alldeles för lite det här året...fy skäms matte! Men det ska bli bättre till nästa år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade jag inte suttit så totalt uppbunden i upphandlingar på jobbet så skulle jag tagit mig tid för lite mer aktivering av hundarna. Minst ett spår per vecka och hund är målet, vi får se om det hinns med.

      Essa behöver såklart en massa mer träning och dressyr. Vi får se framöver. Just nu gäller det att de får utlopp för energin så de inte ställer till ofog när de är inne.

      Radera