Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

lördag 1 februari 2014

Rådjur 2013-14

Rådjursjakten är över och jag är nöjd med utfallet. Jag fällde bockar på jaktens första och sista dag.
Första över och sista nedan:
Den första var en pyrschbock. Övriga har skjutits på drev. Utöver de två ovan fällde jag två smaldjur och ett bockkid.

Missan drev fram djur som fälldes ett par gånger när jag var onbjuden som hundförare. 

Sammanfattningsvis en bra säsong trots att Missan var sjukskriven pga kastrering 25% av tiden...

Återstoden av jaktåret blir primärt räv och kråkfågel. Missan skall få gå i gryt ett par gånger har jag tänkt. Helst när det är snö så jag kan spåra in räv först. Essa skall få lite praktisk apportövning, har planer på att resa uven framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar