Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 4 februari 2013

Vapenutredningen

Som ni mycket väl vet kom det en ny vapenutredning i förra vecka. Hela utrednignen kan man läsa HÄR. Utredningen föreslår kraftiga skärpningar i vapenlagstiftnignen och mitt spontana intryck är att det är politiska dimridåer. Man skärper reglerna för de som innehar legala vapen, dvs vapen som i synnerligen ringa utsträckning förekommer i brottslig verksamhet, istället för att rikta udden mot de illegala vapen som förekommer i samhället. Jag kommer snarast att läsa hela utredningen och författa ett remissvar. Först måste jag bara ta reda på hur remisstiderna ser ut och hur svaret lämpligen bör adresseras! Dessa uppgifter kommer jag att sprida. Mitt svar kommer jag självklart att lägga ut för er beskådan.

Tills dess kan den som tycker att vapenutrednignen är missriktad underteckna en namninsamling. Den hittar ni HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar