Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

lördag 9 februari 2013

Ny eftersökslampa införskaffad


Jag har nu köpt en ny eftersökslampa. Det finns några viktiga saker som skiljer den mot den gamla (en tidig Racerback Vakjakt som jag vann på en tävling). För det första är den uppladdningsbar. För det andra har den grönt ljus vilket inte skall störa djuren på samma sätt som vanligt ljus, kanske ger det ytterligare någon sekund att lägga an om situationen är skarp. Men det viktigaste var kanske att det följde med batteri och batteriladdare. Batterierna till den gamla kostar skjortan till och med på batterilagret! Jag valde att montera den på kikarsiktet för att inte göra bössan ännu mer framtung. Den är redan på gränsen tack vare ljuddämparen. Jag skippade sladdkontakten för att minska mängden trasselmöjligheter.

Här hittar ni lampan, om ni skulle känna för att skaffa en likadan.

Bössan är min trevliga Sauer 200 i 9,3x62. Det vapen jag fällde tveklöst mest vilt med i fjor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar