Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 31 december 2012

Jakten 2012 - personlig utvärdering

För ett år sedan avgav jag följande löften:
...skall man givetvis avlägga några löften. Eller i alla fall sätta upp några målsättningar. Jag har följande jaktrelaterade målsättningar inför det nya året:
  • Inte göra något nytt inköp av vare sig vapen eller optik. Brasklapp: kommer givetvis att lösa ut den bössa som jag för ett par veckor sedan lämnade in licensansökan på.
  • Även fortsättningsvis skjuta minst lika många predatorer som matvilt.
  • Pälsbereda ett viltskinn själv.
  • Göra viltsalami.
  • Bygga en rök.
  • Att 90% av familjens köttkonsumtion kommer från vilt eller våra egna får.
  • Publicera minst ett inlägg per dag på bloggen.
  • Och viktigast av allt: ha riktigt roligt i skog och mark med ungarna.
Och hur har det gått? Jo sisådär:
  • Inga inköp av vapen eller optik. Det målet sket sig big time. Min vapengarderob ser rätt annorlunda ut nu jämfört med för ett år sedan...
  • Skjuta minst lika många predatorer som matvilt. Detta mål klarade jag med råge. Har skjutit ordentligt med predatorer och bara ett halvdussin matvilt.
  • Pälsbereda ett viltskinn. Näe, inte det heller.
  • Viltsalami. Nix
  • Bygga en rök. Nix - men jag har skaffat ett par handböcker, det är alltid något. Även ordnat ett par rör till rökgången.
  • Ordna 90% av familjens köttkonsumtion själv. Det har jag nog klarat, eller i vart fall tangerat.
  • Minst 1 blogginlägg per dag. Nästan, tror jag missade att blogga kanske tre dagar.
  • Ha roligt i skog och mark med ungarna. Jajjemän! Det har jag haft!
Att jag skaffade hund fanns inte med bland målsättningarna, men det är något som präglat det gånga halvårets olika jakter.

Jag får be att återkomma med lite tankar kring jakten i samhället samt mina mål inför 2013 i inlägg senare under dagen.

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa om hur det gick med de mål du satte upp :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att inse att jag är lite dynamisk i min relation till mina personliga målsättningar ;^)

      Radera