Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 15 november 2011

Förra veckans jakter

Det är inte alltid som jag skriver om de jakter jag är ute på, men tro för den sakens skull inte att jag inte jagar. I förra veckan var jag t.ex. ute tre gånger. En vända i närheten av gården, då efter kråkfågel. Gick inte direkt fenomenalt men jag kom i alla fall hem med en nötskrika så några småfågelbon har jag väl räddat från plundring genom det skottet. Två smygjaktvändor blev det också. Hade rådjurskontakt i båda fallen och hade kunnat skjuta om jag prompt hade velat. Men nu har jag gott om vilt i frysen så jag har bestämt mig för att inte skjuta något rådjur på smygjakt om jag inte kan smyga in på max 30 m håll. Det ger mig spänning och rådjuren en god chans. Chanser de ännu så länge klarat av att förvalta.

För övrigt är det lite trångt i slaktkylen just nu. Där hänger en tacka som jag slaktade i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar