Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 11 januari 2011

Det saknade rådjuret?

Härom dagen kom grannen över till oss. Hon var orolig. Under det senaste dygnet hade hon sett ett ensamt kid vid utfodringsautomaterna som jaktlaget sköter. Hon frågade ifall vi sett kidets get eller visste om det skett någon olycka på vägen. Som sagt, vi bor utefter landsvägen så vi ser en del... Men det hade vi inte.

Idag MMS-ade min hustru en bild (ovan). Hon hittade en rådjursskank på vår parkering. Jag har inte sett den irl, men utifrån bilden så förefaller ler/överarms benet vara avslaget ungefär som vid en trafikolycka. Jag tror att någon kört på geten och get fasen i att anmäla detta. Vi har sett det förr, till och med på älgar... Jag skickade just en förfrågan till polisen så får vi se om de fått en anmälan eller inte.

Antagligen har en räv hittat den döda geten och släpat iväg en skank. Antagligen kommer vi också att hitta den med hjälp av kråkfåglar, speciellt korpar. Ligger den bra till kanske jag kan använda den som åtel - men vi får se!

1 kommentar:

  1. Fick svar på min förfrågan till polisen. De har inte fått in någon anmälan om viltolycka i området de senaste veckorna.

    SvaraRadera