Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 7 oktober 2020

Aktuellt från Älgflugornas Herre

 Som ni märker ligger bloggen för närvarande på is. Jag har helt enkelt för mycket annat för mig sedan ett tag till baka så skrivandet här har fått stå tillbaka. Så kommer det nog förbli ett bra tag framöver men jag kan ju passa på att berätta lite om vad jag pysslar med....

Jaktligt tuffar det på som tidigare. Jag tar möjligheterna som de dyker upp. Bland annat innebär det att jag har börjat jaga säl. Gick en säljaktskurs och har skaffat mig jaktkort från statens fastighetsverk så jag får jaga på kronoholmarna i Bohuslän. 

Vad gäller pyssel och hantverk, eller DIY om man använder en coolare term så har jag gjort en del knivar i sommar. Bland annat skalat av gummihandtaget på en Fällkniven H1 och ersatt det med näver...
Någon kanske undrar om jag inte saknar skrivandet på bloggen. Inte alls blir mitt svar. Jag får utlopp för det på annat håll. Har under året skrivit om jakt i Jaktjournalen, Jaktmarker & Fiskevatten samt Småbrukaren. Detta som bisyssla. 
På jobbet skriver jag också om jakt, vi jobbar med att planera en utställning om jaktens historia i Halland. Tillsammans med utställningen planeras en bok. 

Så det är mycket jakt på olika plan just nu. Men lite bloggande. Så vill ni ta del av mina drapor så får ni ge er av till pressbyrån framöver.

Skitjakt på er!

Leif Häggström / Älgflugornas Herre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar