Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 15 mars 2018

Bloggens framtid

Nu är det mars 2018 och jag funderar över vad jag skall göra med bloggen i framtiden.

Bloggen har varit igång sedan november 2010 och jag har postat 4589 inlägg detta exkluderat. Jag har behandlat allt möjligt och omöjligt som har med jakt att göra. Jag har skrivit om upplevelser, jaktpolitik, utrustning, hunrad, fiske, fakta, och mycket annat. Som kuriosa kan nämnas att den mest besökta bloggposten genom åren publicerades 1/4 2017. Ett aprilskämt om implementeringen av EUs vapendirektiv. Ett annat inlägg på top 3 är det där jag introducerar hashtaggen #agriagate. Det var en slags kommentar till Agrias beteende och strategi i samband med räv-SM i fjor.

Under senare tid har jag inte riktigt haft någon större skrivlust. Det har ni säkert märkt, det har blivit fler kortfattade bloggposter med bilder till skillnad från tidigare reflektioner/kommentarer över olika fenomen.

Bloggen har gett mig många bra och trevliga kontakter som jag i vissa fall abara har digital kontakt med andra har jag träffat och ytterligare några betraktar jag som vänner och träffar frekvent. Bloggen har även lett till hat och hot från de som inte gillar jakt eller förstår jakt.

Så frågan är vad jag skall göra med bloggen i framtiden. Jag vet faktiskt inte. Antagligen så kommer inläggsfrekvensen att minska något framöver, om inläggen kommer att sina helt eller om jag kommer att vitalisera bloggen på något vis i framtidne återstår att se. Det hänger helt på vad jag har tid och lust att göra. Bloggen är ju trots allt ett renodlat hobbyprojekt.



3 kommentarer:

  1. Hej .
    Jag har läst dina inlägg i många år nu, kommer inte ihåg när och hur jag hittade dej. Men du har med dina skiftande ämnen varit läsvärd nästan jämt. ( dom inlägg jag gillat sämst har varit när du gör knivskaft och läderdetalher, men jag läser även dom ��).
    Gå vidare om du känner för det, jag kommer att fortsätta titta efter dina inlägg ändå och jag kommer nog att sakna dom.
    Ha det bra på dom sätt du kan och fortsätt med det som är roligt.

    Mvh Martin

    SvaraRadera
  2. Jag har inte kommenterat förrut men jag måste säga att jag uppskattar att läsa din blog.

    SvaraRadera
  3. Tittar in på din blogg ett par gånger i veckan. Måste betyda att jag uppskattar det du skriver, men även bilderna du lägger upp. Tycker de flesta inlägg är intressanta och har faktiskt tagit efter dig med ett par saker som du gör.
    Du ska självklart inte känna någon press på att leverera, det är ju trots allt bara en blogg.

    SvaraRadera