Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

fredag 2 februari 2018

Elfix

När jag gick eftersök på ett vildsvin i helgen så slutade kartan i min Garmin Astro 320 att funka.
Djävla skit.

Sedan i julas så har jag haft problem med mitt ena Nikon hus, det slutar "snacka" med objektivet. Djävla skit.

Två problem på två olika prylar men de visade sig ha samma orska. Kontaktglapp. Så härom dagen när jag var på jobbet så smet jag in på Kjell & Co och köpte kontaktsprej.
 I min GPS plockade jag ut batterierna och lossade på microSDkortet för att komma åt kontakterna. Sedan sprayade jag några droppar kontaktsprej. Återinstallerade kort och batterier. När jag startade GPS-en var kartan åter som den skulle.
På kameran ville jag inte spreja. Tänkte att det vore dumt med rinnande vätska inne vid bildsensor och spegel. Istället sprayade jag kontaktvätska på en tops och rengjorde kontakterna. Med tanke på hur smutsig topsen blev så var det välbehövligt. Nu blir det till att använda kameran lite så jag får se om det var själva problemet eller om det finns något annat problem....

Nästa grej jag skall se om jag kan fixa med kontaktsprej är en åtelkamera. Vi får väl se om den börjar fungera efter en sådan behandling eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar