Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 6 juli 2017

Gubbproblem...

Gubbproblem kan innebära att man har problem med gubbar. Det har vi nog alla lite till och från men jag har andra gubbproblem. Mina ögon håller på att förgubbas. För att ni inte skall få några förutfattade meningar så innebär det inget annat än att jag börjar få svårt att fokusera på skåre-korn när jag skjuter med fasta riktmedel. Det har gjort att jag svingats vidta åtgärder avseende min drilling. Jag lämnade helt sonika in den till bössmakare Tommy Bergman och lät montera hakmontage. Det blev faktiskt riktigt snyggt även om det skiljer 100 år i ålder mellan bössa och sikte.
Monteringen av ett kikarsikte innebär inskjutning. Jag har därför börjat skjuta in siktet med ett skott per dag. Samtidigt har jag passat på att kontrollskjuta övriga bössor. Igår var det 6,5-ans tur. Såhär blev resultatet på 120 m håll, det översta hålet är min jaktammo (sako) och de övriga tre är norma jaktmatch:
Inskjutningen fortsätter liksom kontrollskjutningen av övriga vapen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar