Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 5 juli 2017

Barns framtid

Härom dagen vid middagsbordet frågade tösen varför jag inte blev kock.

Jag blev lite perplex. Frågan är berättigad, jag har från 13-års åldern gillat att laga mat. Men att jobba med matlagning. Det fanns inte på kartan.

Men varför var det så?

Jo jag tror faktiskt att det faller tillbaka på mor och far. Jag är akademikerbarn. Alla läser vidare. Det är så självklart att allt annat var uteslutet. Inte uttryckligen men det kan demonstreras på många sätt.

Jag vet inte om jag skulle blivit en bra kock. Jag vet inte om jag skulle trivts i den branschen. Det jag vet är att jag kommer att försöka ge mina barn större frihet i sitt fram framtida yrkesval. Naturligtvis kan jag inte garantera att jag klarar av det. Men jag skall verkligen försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar