Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 12 april 2017

Inventering, grisbäddar och tappad mobil

Jobbade med inventering igår. Mitt arbete ingår i miljöprövningen inför en planerad täktutvidgning. Området var ett gammalt stormhygge som markberetts och nu var bevuxen med ungefär 10 åriga plantor. Delar var gran andra delar lärk. Och mycket var nyröjt så det låg mängder med björksly över allt....

Hur som helst så gick jag på första grisningsboet efter halvannan timme. Därefter kom det fler i den sydvästra tredjedelen av området. Totalt sex grisningsbäddar tror jag det landade på. Inte för att de ingår i mitt jobb men jag tyckte det var lite roligt med dem. Särskilt den näst sista för där låg tre randiga kultingar som for iväg med rasande fart när jag nästan klev på dem. De var stora som småvuxna katter ungefär.

Jag hade Essa i ett grishägn i förra veckan och blev tämligen nedslagen. Hon var väldigt ängslig och rände kring benen på mig även om hon höll svansen högt. Jag tror att det har att göra med att hon blev sprättad rätt illa av en galt för 1,5 år sedan men jag vet inte riktigt. Hur som helst blev det en djäkla fart på henne när hon fick korn på kultingarna i grisboet igår. Hade fullt sjå att hindra henne från att fara efter dem, samtidigt som jag ju berömde henne för hennes grisintresse....
När dagen var slut hittade jag inte min mobil. Uppenbarligen hade jag tappat den någon stans i planteringen.... Bara att åka iväg och köpa ny. Det blev en CAT B30, dvs en tålig knapptelefon, IP67 innebär att den skall tåla 30 minuter under vatten... Eftersom jag har en smartphone i jobbet så skippar jag det privat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar