Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 25 april 2017

Debut i Jaktjournalen

I det senaste numret av Jaktjournalen gör jag debut som krönikör. Jag har tidigare skrivit något dussin artiklar till Svensk Jakt, denna gång erbjöd Jaktjournalen mig att tycka till i krönikeform. Naturligtvis nappade jag, krönikor är ett roligt format där man kan ta ut svängarna lite mer än i vanliga artiklar.

Jaktjournalen är den jakttidning jag först kom i kontakt med. Jag började som sagt inte jaga förrän i 30-års åldern och saknade helt jaktkontakter under min uppväxt. Däremot kände vi en fjälljägare av det gamla gardet som skrev ett antal artiklar för Jaktjournalen på 1980-talet. Eftersom Jaktjournalen på den tiden hade regionala varianter så gock det inte att få tag på norrlandsvarianten i vanliga tidnignsbutiker utan jag kilade in på redaktionen i Kungsbacka efter skolan och plockade upp de aktuella numren åt min far...

Hur som helst, det var då det. Nu är nu och HÄR hittar ni krönikan jag skrev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar