Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

söndag 5 mars 2017

Vildsvinsvak

När andra satt och tittade på melodifestivalen så satt jag ute på en oskyddad åtel. Det småregnade och blåste. Blåsten var byig och snurrade en del. På det hela taget rätt osympatiskt väder även om jag inte frös. Till att börja med.

Efter ungefär en och en halv timme hörde jag något. Jag sitter alltid med kåpor och medhörningen uppskruvad till maximal förstärkning. Det är ju alltid lättare om man är förberedd på att det är något på gång...

...och det var jag denna gång. En sten rasade. Antagligen i stenmuren sisådär 50 m bort. En försiktig grymtning. Tystnad. Tystnad. En lige kraftigare grymtning och ljudet av djur som avlägsnade sig i skogen.

Jag väntade en timme till. Sedan frös jag som en hund och gick in. En single malt var god denna kväll. På morgonen orkade jag inte iväg till den planerade rävjakten. Får bli nästa helg istället.

2 kommentarer:

  1. Imponerad att du orkade vaka.. du får väl passa på nu när det ligger snö också. Troligen ses vi på rävjakten nästa helg..mvh

    SvaraRadera
  2. Vi får se om vi ses. Är jag hemma så blir det större rävjakt i byn och grannbyn både lördag och söndag.
    Men är vädret bra så far vi upp till stugan i Bohuslän och kolla till den.

    SvaraRadera