Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

fredag 24 mars 2017

Räv vid hönshuset

Jag har en rävfälla stående i närheten av hönshuset helt enkelt därför att jag tröttnat på att förlora höns inne på gården till Mickel. I morses satt en liten hanräv i fällan, min gissning är att han var från i fjor. När jag väl konstaterat att det inte var en tik med dragna spenar avlivade* jag honom.
____________________________________________________________
*Avlivningen gjordes i enighet med Jaktförordningen bilaga 4 punkt 18:
18) Rödräv, grävling, hermelin, vessla, iller, mård och korp får jagas inom område för viltuppfödning, hönsgård eller liknande anläggning samt inom ett avstånd av 200 meter från sådana anläggningar, om det behövs för att förhindra skada inomanläggningarna den 1 juli-den 30 juni.

2 kommentarer:

  1. Grattis till fångsten. Jag har gillrat av mina fällor.. jag vill inte släppa ut en fångad tik för då går den aldrig i fällan igen.. så det är bättre att avstå helt då..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så kan man ju också resonera....
      Vi får väl se hur jag gör med min fälla framöver...

      Radera