Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

lördag 5 november 2016

Nya knivar under luppen

Jus nu håller jag på att testa och utvärdera en stor mängd knivar. Detta görs såklart bättre under jaktsäsong än utanför.....

Knivarna är, uppifrån och ned:
Bark River Kalahari Hunter
Bark River Bravo 1
Peltonen Sisipuukko m/07
Fällkniven Frej
Böker magnum classic dagger
Bark River och Fällkniven knivarna är serieproducerade high end knivar. Trevliga saker som tillsammans med den finska militärkniven Peltonen har testats praktiskt, såväl vid jakt som styckning. Jag vill prova de lite till innan jag skriver något om dem, men samtliga är lovande. Kalahari Huntern är en av de bästa jaktknivar jag över huvud taget känt på medan Peltonen är mer överlevnadskniv än jaktkniv. Samtliga är mer för högvilt än småvilt. Stickkniven har jag inte testat ännu och vill helst inte testa, för hamnar jag i ett testläge innebär det att något gått fel under jakten.... Den verkar dock lovande, helt klart bättre än alla brandade SOG desert dagger kopior som säljs märkta Gyttorp, Stabiloterm, Razerback, Engelsson eller Genzo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar