Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 23 augusti 2016

Kort duvjakt

Härom dagen testade vi att jaga lite duva på ett nytröskat vetefält.
Vi slängde ut mina bulvaner och testade Jonas nya duvsnurra (askass, den reklammerades dagen därpå). Men inget hjälpte. Duvorna flög förbi på stort avstånd mest varje gång.
Duvjakt är en social jakt. Man sitter och småtjötar i gömslet. I detta fall var det Jonas, min son och jag som satt och ljög om ditten och datten.

Jag är som jag nämnt tidigare sjukskriven för stress. Denna duvjakt var för min del ett sätt att testa min dagsform. Kan konstatera att den är mycket dålig, 3 timmar lugn duvjakt gjorde mig helt sänkt och det gör mig rejält missmodig. Nåja, mer vila och så lite sociala medier som möjligt är modellen jag kör efter just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar