Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 26 juli 2016

Det närmar sig...

Det nya jaktåret har startat. De olika jaktbara vilten blir så sakterliga tillåtna. Jag har personligen inte hunnit jaga något ännu detta jaktår. Däremot har jag hunnit sätta ut ett par spärrade grävlingfällor som Grimbart får vänja sig vid. Igår slängde jag in lite dåliga plommon i den ena, det borde locka in den maskerade gynnaren. Ser även fram emot att släppa min vorsteh Essa efter Grimbart. Nattjakten efter grävling emd ställande hund är väldigt rolig.

Om mindre än en månad drar bockjakten igång. Det är naturligtvis roligt, men jag ser ärligt talat mer fram emot duvjakten som i mina trakter startar samma dag. Just duvjakten har jag investerat lite i. Köpt fler cammonät och skaffat fler bulvaner samt en mindre duvkarusell. Vi får väl se hur det utvecklas...

Hur som helst. Precis som varje år så är förvängningarna på roliga och spännande upplevelser stor. Har även stora förväntningar på att lära mig nya saker, såväl inom jakt som inom tillagandet av de olika djur jag fällt.
Älgkalvburgare med färskpotatisstrips är inte fel! 

2 kommentarer:

  1. Ja jag ser också fram emot fågeljakten! och hoppas komma mej ut mycket mer än tidigare år, nu då vi fått jakträtt vid stugan :) Där finns också duvor, så det kanske blir något försök på dem med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt med jakträtten, grattis!

      Radera