Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 22 mars 2016

Bilbyteri

Min bil har tjänat mig väl.

Jag har haft min Subaru Forester i snart 10 år. Den är av 2004 års modell och har nu gått bortåt 35.000 mil. De där små irriterande problemen börjar komma. Problemen som sakta men säkert gör att reparationskostnaderna per år börjar närma sig värdet på själva bilen.

Eftersom jag vet att detta år kommer att innebära ett antal längre körningar med familjen så finns det ingen anledning att skjuta upp beslutet längre. Det är dags att byta bil.
Jag har därför varit iväg några gånger de senaste veckorna och kikat på alternativa bilar. Har velat lite mellan Subaru Outback och en ny Forester. Eftersom jag kör så mycket som jag gör är det bara diesel som varit av intresse denna gång. Lite för många av Outbackbilarna man hittar annons på har haft motorproblem. Antagligen är det åtgärdat för de allra senaste årsmodellerna men min ekonomi tillåter inget nyare än en som är kanske 3-4 år gammal. Därför har jag framför allt kikat på Forester av generation 3 (min nuvarande är generation 2).

Hur som helst. Efter idogt letande fann jag ett intressant objekt igår. Det är tingat och jag antar att vi kan komma att klara ut själva köpet i morgon. Återkommer i ärendet när det hela är avklarat.




2 kommentarer:

  1. Håller också på att leta bil.. tänkte köra en bloggpost om mina bilfunderingar.

    SvaraRadera
  2. Har Outback (diesel)sen tvåochetthalvt år, bästa bilen jag haft.

    SvaraRadera