Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

söndag 31 januari 2016

Sista klövviltjakten...

....med drivande hund denna jaktsäsong. Det var Jonas och jag som var ute. Jag tycker det är ganska lagom att jaga ensam eller med några enstaka jaktkamrater. Är väl lite ensamvarg av mig... 

Först släppte vi Essa med tanke på vildsvin. Bök hittade vi i parti och minut men inga legor denna gång. Däremot visade hon intresse för en älgko. 

Sedan släppte vi Missan. Det dröjde en stund men sedan fick hon fatt på ett par rådjur (bock och smaldjur) som hon föste runt rätt bra. Jag hade dem inne på nära håll två gånger men ingen av gångerna fanns det möjlighet att avlossa etiskt korrekta skott. Jonas såg dem också två gånger så det hela får betraktas som tämligen lyckat trots att inget blev skjutet. Å andra sidan har jag redan ett smaldjur som hänger och skall styckas nästa helg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar