Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 17 december 2015

Det här är ingen riktig post

Igår kände jag mig som Lasse med kepsen. Ni minns väl Roy Anderssons sura bonngubben som klagade på postens utlokalisering till butiker i början av 2000-talet.

Härom dagen kom en avisering på sms. Det fanns ett litet paket att hämta, antagligen ett rekomenderat brev*. Jag blev lite förvånad över att jag hänvisades till postens företagscenter nere i kommuncentrat och inte till det vanliga utlämningsstället i grannbyn. Nåväl. Jag planerade om min hemfärd så jag skulle passera företagscentret för att kunna plocka ut mitt paket.

Nu har postens företagscentra stalinistiska öppettider, 8-10 eller 15-18. Så man får verkligen planera väl för att det skall funka.

Väl framme så inväntade jag min tur. Plockade fram mobilen och angav referensnumret. Gubben i kassan tittade på mig som om jag kom från månen.
"Vi har inte det nummersystemet"
Sa han.
"Ööööh, titta här på miss SMS, där står denna adress och detta nummer"
Sa jag.
"OK, jag kan kika. Men jag vet att det inte finns. Vad heter du förresten"
Sa han....

Självklart fanns inte försändelsen där. Jag ringde till mitt vanliga utlämningsställe, och där fanns det.

Nu skall vi bara se när jag kan ta mig det.

DET HÄR ÄR INGEN RIKTIGT POST!
Som Lasse med kepsen brukar säga:

_______________
*För er som inte redan lisat ut det så rör det sig om en kniv. Närmare bestämt denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar