Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

söndag 29 november 2015

Rådjursjakt i översvämmad skog

Det har väl inte undgått någon att det regnat ordentligt i västsverige. Flödena av ytvatten är extremt höga. Såhär såg det ut i skogen idag.
Idag klafsade jag omkring ordentligt i terrängen eftersom jag och Jonas jagade rådjur mm. Det började lovande, jag såg en spetshjort på väg in i såten. Dessvärre var Missan extremt trång i söket initialt. Hon tycte nog att regnet och haglet och blåsten var avskräckande. Men efter ett tag gick det bättre. Hon fick igång fem korta drev i olika delar av området. Vid det sista drevet så kom ett rådjur i lugnt tempo förbi mig. Tyvärr var det mitt emellan mig och Jonas så att skjuta var inte att tänka på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar