Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 23 september 2015

En grävling i fällan

I måndags kollade jag som vanligt fällorna på morgonen. Frammåt kvällningen kollade jag av dem igen. Döm om min förvåning när det i en av dem satt en ung grävlinggylta. Hundarna blev halvgalna och skällde ut henne. Egentligen borde jag långt innan jag kom fram till fällan ha fattat att det var något på gång med tanke på hur hundarna vädrade, gnydde och slet i kopplen.

Nåväl. Fick traska hem och hämta revolvern varefter grävlingen togs av daga. När jag la henne till rätta för fotografering så upptäckte jag att månen stod lågt över horisonten och såg till att få med den på bilden. Nu ser den tyvärr nästan full ut när den i själva verket var halv.
Grävlingen är nu vederbörligen inskriven i min jaktdagbok så att den kan redovisas och komma med i statistiken frammåt våren. Den är även inrapporterad till Jaktjournalens rovdjurskampanj.

1 kommentar:

  1. Grattis! Ska åka vittja mina grävlingfällor om en liten stund...

    SvaraRadera