Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

lördag 22 augusti 2015

Rådjursjakt på "öa"

Hade jobbat in lite tid i veckan så när ungarna slutade skolan bar det iväg till ön i Bohuslän där hustrun har en stuga och jag ett bra jaktarrende. 

Efter en massa köande i göteborg lättade trafiken uppåt Stenungsund. Väl framme packade vi upp och jag stack ut. Det var två timmar kvar på rådjursjakten för dagen. 
Vädret var skönt. Det gick att jaga i skjorta. Min förhoppning var att det skulle finnas aningen brunst kvar. Jag ville locka för att bara sitta och vänta är inte min grej. 

Hittade ett fint pass med ryggen mot ett stup och en stor äng framför mig. Antagligen chans på grävling med eftersom spåren av deras masksök var tydliga. 

Började locka lite försiktigt med kontaktläte. 

Ingen respons. Väntade. 

Lockade med ångestläte. Inte heller det gav något så när solen passerade västerhavets rand bytte jag pass och gjorde om det hela. 

Inget. Helt tyst. 

Nåja. Jag har kött i frysen och kvällen var fin så egentligen gör det inget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar