Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 23 februari 2015

Ett dussin år av tvåsamhet

Igår firade jag och min bättre hälft vår 12:e bröllopsdag. Självklart ordnade jag något extra gott baserat på skogens fina råvaror.
Det blev en gryta gjord på sadeln till en hare jag skjöt strax innan jul. Den fick sjuda i grädde med en lök och ett par dl trattkantareller. Mot slutet öste jag i lite ärtor. Enkelt kryddad med lite buljong, soja, salt och peppar så smakade den förträffligt i all sin enkelhet. Serverades med stekt brysselkål, bönsallad och grönsallad. Lowcarb om än inte LCHF fullt ut.
Efterrätt, LCHF semlor (egentligen hetvägg). Stevia istället för socker och kokosmjöl istället för vetemjöl. Blev bra. Kanske inte toppbetyg för bullen drog inte åt sig mjölken lika bra som konventionella bullar.

Nu ser jag fram emot att spendera resten av livet med min livskamrat och våra barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar