Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 28 januari 2015

Pejlen har dött...

Igår fick jag problem med min GPS, en Garmin Astro 220 med ett dc30 halsband som jag köpte begagnad för kanske två år sedan. Såhär såg det ut i displayen när jag häll den intill halsbandet:
Hunden skall vara 4,24 km bort.... Jagade utan pajl like in the good ol days.

Dags för felsökning. Jag gjorde följande saker, inte nödvändigtvis i nämnd ordning, alla utan att kuna koppla upp hundenheten till handenheten:

  • Provade med annan antenn på hundenheten.
  • Provade med annan antenn på handenheten.
  • Hårdstartade om hundenheten.
  • Hårdstartade om hanenheten och rensade den.
  • Provade grannens Astro 330 utan att få kontakt med hundenheten.
Slutsats: hundenheten är trasig på ett sätt jag inte klarar att ordna. Antar att jag skall förska sälja hanenheten och köpa en ny 330 istället....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar