Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

fredag 3 oktober 2014

Kort eftermiddagssläpp i sälskap med sonen

Jag och sonen, 7 år, hann med att släppa terriern en sväng efter jobbet men före middag. 
Först sökte tyskan ut lite dåligt men sedan blev det upptag och drev. En fin bock som tog en sväng förbi oss. Han var inne på drygt hagelavstånd, jag stod beredd och tänkte:
"Bara två steg till!"
Men icke. Han vinklade av. Hade jag haft min hundförarbössa hade jag inte tvekat. Nu hade jag min nya drilling spm jag inte känner så väl ännu. Då tyckte jag det var bättre att inte ta minsta risk. Speciellt när jag var i sällskap med pajken. 
Men det kommer fler tillfällen. 

Frågan när vi gick hem var dock:
"Pappa. Varför sköt du inte?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar