Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 2 juli 2014

Slöseri

Idag fick jag ett brev från transportmyndigheten. Det var min trängselskatt för maj 2014. Den uppgick till 8 kr. Vad har det brevet kostat att administrera och skicka? Definitivt mer än 8 kr i alla fall. Då blir mitt bidrag till västlänken en nettoförlust.
Lite granna känns det så när man tänker på hur pengarna från viltvårdsfonden använts genom åren. Jag tänker då specifikt på Linda Laikres forskning om hur stor den svenska vargstammen måste vara för att motverka inavel (vara livskraftig). Och hon baserar (om jag förstått det hela) hela beräkningen på att vargstammen är helt isolerad. Vilket ju bevisligen är fel. Hade hon räknat med en invandrande varg per 4-års period hade det varit en annan sak. Men nu är det ren teori. Och jag som i min enfald trodde att viltvårdsfondens medel skulle handla om applicerad forskning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar