Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 19 maj 2014

Brain-drain

Vissa dagar känner man sig urlakad. Detta är en sådan dag. Har ägnat de senaste veckorna samt helgen åt att tillsammans med en kollega arbeta ihop ett större anbud på ett jobb vi gärna vill knipa. Vi är nöjda med det vi presterat. Får vi inte jobbet beror det på att någon annan är betydligt billigare, men bättre vet ej fan om våra konkurrenter skulle klara av att vara.
Nåja.
Väl tillbaka på kontoret efter att ha åkt och lämnat in anbudet så möts jag av två nya jobb som jag skall sätta tänderna i. Det ena fick vi in för beräkning i fredags och skulle helst gått tillbaka med vändande mail. Men det gick inte. Jag får se till att det går iväg i morgon. Det andra har jag åtminstone två veckor på mig att tänka igenom.
Räknenisse och säljare. Det är vad man har blivit, trots en massa fina titlar och betyg. Och jag som bara längtar till i höst, till skogen med bössan över armen och en hund som skall kopplas loss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar