Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 20 maj 2014

2992, 8 kvar till 3000!

Noterade just att detta inlägg blir nr 2992 på bloggen. Det är med andra ord 8 kvar tills jag har skrivit 3000 inlägg.

Jag vet inte m jag kör på som vanligt med ett eller ett par blogposter per dag eller om jag skall samla ihop något speciellt till detta tillfälle. Hur som kan ni se fram emot fredag för då kommer ett längre inlägg som är schemalagt sedan länge och går igenom de olika partierna inför EU-valet nu på söndag. Ett val som jag tycker har blivit extremt svårt eftersom det finns tre olika P-parametrar att ta hänsyn till:

Person. Vilka personer står på den lista man röstar? Hur har de skött sig hittills och hur ställer de sig i frågor som intresserar mig?

Parti. Vilket parti representerar personerna man är intresserad av att rösta på. Har partiet ett program som ligger något så när i linje med vad man tycker?

Partigrupp. De olika svenska partierna är anslutna till olika partigrupper, vilket gör att man kan rösta på en representant från ett parti och sedan stå där och inse att man helt plötsligt röstat på en partigrupp som är emot fri abort eller kanske för strängare vapenregler, trots att det parti man sympatiserar med normalt inte driver frågan åt det hållet.

Snårigt är bara förnamnet. Men att jag snart publicerat 3000 blogposter är inte snårigt, det är bara roligt!

1 kommentar: