Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

fredag 25 april 2014

Svensk Jakt nr 5/2014

Igår kom det nya numret av svensk jakt med posten. Denna gång dels en tidning på 108 sidor och dels en 28 sidig vildsvinsbilaga.
Jag tycker att det var ett intressant och matnyttigt nummer. Definitivt något för fler än medlemmarna i Jägareförbundet att läsa, så om du inte får hem det så gå till affären och köp det eller lägg en halvtimme i en läsfåtölj på närmaste bibliotek.

Men varför då kanske någon undrar?

Jo. Den främsta anledningen är en mycket bra genomgång av de olika partiernas ståndpunkter i några jaktrelevanta frågor. Detta är viktig läsning inför EU-valet om mindre än en månad. Jag kommer att referera artikel här på bloggen i en blogpost som är inplanerad ett par dagar före valet.

Sedan finns det intressanta artiklar, inte minst om skinn respektive hur man lär hunden spåra.

Jag tycker att det var ett bra och fullmatat nummer. Jag inser att jag finner de rena jaktskildringarna allt mindre intressanta när jag läser jakttidningar. Det är annat som intresserar mig, inte minst jaktpolitik. Men jag vet att de flesta verkligen uppskattar jaktskildringarna och det respeketerar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar