Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 9 april 2014

Intressanta böcker på gång

Över julen fick jag förtroendet att läsa igenom manuset till Lars Wilderängs kommande bok.
Det är precis som hans tidigare böcker en roman som utspelar sig i så nära framtid att det blir obehagligt. Denna gång är det inte ryssen som kommer utan civilisationen som brakar samman. En samhällskritisk sak som bitvis är direkt obehaglig. Boken är i mitt tycke Lars bästa hittills. Den släpps, om jag minns rätt, i slutet av augusti.

En annan intressant bok som är på gång är Tobias Hassels nya version av En liten bok om hagelvapnet v2.0. Jag recenserade den förra versionen här. Med posten idag kom ett provtryck av den nya boken. Jag skall försöka hinna med att gå igenom den och lämna respons till Tobias så fort som möjligt.
När Tobias nya version kommer ut vet jag inte. Inte heller i vilka format den kommer. Men det ger sig och när jag vet kommer jag att meddela. Tills dess kan ni ju alltid testa och höra efter med Tobias om han inte har några ex kvar av den gamla upplagan... Det tar ni reda på via hans hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar