Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 18 mars 2014

Val i höst - vad är bäst för jakten?

Den 14 september, om ungefär ett halvår, är det val till riksdagen. Det finns många parametrar att väga in när man väljer till riksdagen. Jag tänkte försöka sammanställa vad partierna står i jaktrelaterade frågor.

Jag har redan nu börjat sammanställa hur de står, självklart refererar jag vad de svarat i lite olika enkätundersökningar i jaktpressen och dels tänkte jag snabbkolla hur det ser ut på motionsfronten.

Vilken linje driver medlemmarna i praktiken? Vad skriver de för relevanta insändare och debattartiklar? Eventuellt kollar jag också upp vad partierna skriver om jakt, skytte och vapen i sina valmanifest och partiprogram. Det kommer också att finnas vissa reflektioner kring partiernas tidigare politik.

Partierna kommer att presenteras ett per dag enligt följand schema:
2/9 (s)
3/9 nya (m)
4/9 (mp)
5/9 (fp)
6/9 (kd)
7/9 (c)
8/9 (v)
9/9 (sd)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar