Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 25 mars 2014

Mina tvivel angående Agria ökar

Försäkringsbolag finns för att tjäna pengar, inte för att göra sina kunder glada och nöjda. Det vet jag sedan tidigare. Jag har mina båda hundar försäkrade i Agria. Jag har funderat mycket på det. Är det verkligen rätt att ha dem där? Jag tycker inte riktigt att jag fått valuta för pengarna när jag haft problem. Jag tycker att de slingrat sig. Men samtidigt har jag inte blivit ett dugg klokare när jag undersökt marknaden efter alternativa bolag. Däremot så lades Agria själva en tung sten på balansvågen härom dagen. En sten som knappast väger till Agrias fördel. Jag låter företaget Tuskproof beskriva det med egna ord:
Tuskproof och Agria
Vi måste tyvärr meddela att Tuskproof från och med den 1 april inte åtnjuter Agrias självriskeliminering för nya västar.
Efter samtal med Magnus Berglin och Patrik Olsson på Agria har vi blivit informerade om detta. Det har INTE med västens utförande och funktion att göra, utan det är en affärsöverenskommelse mellan Agria och en annan väst tillverkare om att denna skall ha ensamrätt.
Vi beklagar givetvis att Agria tagit detta beslut och kommer att titta på andra lösningar som kan gynna er som äger en Tuskproof. Det finns ju redan idag försäkringsbolag som erbjuder självriskeliminering vid alla vildsvinsskador.
Detta beslut påverkar INTE er som redan äger en väst, ni har självriskelimineringen i 3 år från datumen då ni köpte västen.
Likaså påverkar det INTE er som beställer en Tuskproof väst innan den 1 april 2014. Så har ni Agria som bolag och funderar på att köpa en väst, lägg er beställning under mars månad, så gäller självriskelimineringen.
Hjälp oss sprida detta budskap, så att så många hundägare som möjligt nås och hinner beställa sin väst i tid.
Vi får väl se om inte lite konsumentmakt kan få Agria att skärpa sig! Alla vildsvinsskydd som är OK borde rimligen ge självriskeliminering hos Agria, inte bra dem från ett specifikt upphandlat företag! Så dela gärna denna information. Antingen denna blogpost eller på FB med Tuskproofs egen statusuppdatering. 

Ett intressant radioinslag om ockerpriser på djurförsäkringar och rättslösa konsumenter hittar ni HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar